Visar inlägg med etikett matdagbok. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett matdagbok. Visa alla inlägg

lördag 17 mars 2012

Börjar bli på G igen

Min fantastiska lunch idag

Jag blev ju nästan kär i denna tallrik

kokt ägg
caviarmix
ugnsomelett ( lite som blev över från Wille)
ekologisk babyspenat
och sist men absolut inte minst
SALAMI MILANO

torsdag 15 mars 2012

Visste ni att

planering är lika med FRAMGÅNG

Det är ju så tydligt när jag sitter här och äter lunch kl 14.40...SKIT PLANERING
Men min lunch består av
potatis
sötpotatis
rödlök
morötter
torsk
lax
och lite mozzarella

Detta har jag tillagat i ugn, enkelt som tusingen och nyttigt

Go Måra

klockan är inte mycket men Wille har som vana att vakna strax innan kl 6
Så vi har nu tillsammans avnjutit en frukost, ÄLSKAR FRUKOST

kaffe
Vatten 500ml
1 smörgås med Salami Milano (kärlek)
1 1/2 ägg med caviarmix (Wille åt upp en halvan)
 ca 4 msk fruktsallad

Det var den UNDERBARA frukosten, nu är det dinosaurie tåg

måndag 12 april 2010

Maten idag

Frukost kl 9.00 2 dl yoggi (laktosfri) 1 banan och 1/2 dl musli. Känner mig sjukt mätt, blev för mycket...
Lunch kl 12.30 1 kycklingfile med en gudomlig sallad som jag toppade med qinoa. 2 kola kakor som efterrätt i solen. Inte så bra blev sugen på fler kakor, men jag tog ett äpple så nu känns det bra
mellanmål kl 15.00 en naturdiet shake och 1 äpple


söndag 11 april 2010

Maten idag

vaknade kl 8.00 och var väldigt hungrig. Men väntade ändå till....:

frukost kl 8.45 1 kokt ägg plus 1 kokt ägg vita. 2 skivor dinkelbröd med smör på. Några bitar honungsmelon.( Känner mig mätt och belåten på detta)

lunch kl 12.30 2 1/2 skiva kalvstek och blandade salladsblad, sockerärtor och honungsmelon.
(Skulle kunna äta mer för det var ju så himla gott. Sugen på något sött, tar ett äpple)

unnat mig idag kl 14.30 2 st nybakade kolakakor, hmm känns lite onödig men men...

Middag kl 18.30
shake från naturdiet 180 kcl

Kvällsmål kl 21.30 melonbitar och en kopp te (inte för att jag är hungrig, bara sugen)

torsdag 23 juli 2009

Matdagbok

Frukost: 2 st knäcke toppade med ett kokt ägg och en med ost. 1 msk mivitotal
mellanmål: frukt
Lunch: 3 skivor falukorn med fullkornspasta
mellanmål: sockerkaka och te
Middag: Kyckling gryta med vitlök
kvällsmål: te och vattenmelon

Dagens motion: Promenader med Tuffe och ska avsluta denna dag med ett body balance pass. Ska bli så skönt, men det var ett tag sen jag var på ett sånt pass.

onsdag 22 juli 2009

Matdagbok

Frukost: 2 st rågbröd med salt kött och ost.
mellanmål: 5 mandlar ( det blev inte mer )
Lunch: naturdiet mealbar 200kcl
mellanmål: frukt
Middag: lax, potatis, romsås och en gudomlig sallad
kvällsmål: frukt

Dagens motion: promenader med Tuffe

tisdag 21 juli 2009

Matdagbok

Frukost: 2 knäcke med ost och salt kött på. Mumsade även på lite melon, men sen var jag tvungen att kasta den. En stor del av melonen var så där sunkigt mjölig.
mellanmål: En nektarin
Lunch: ungstekt lax, 1 liten potatis, romsås och råkostsallad
mellanmål: frukt
Middag: 3 skivor korn med fullkornspasta och råkostsallad
kvällsmål:viktväktar chokladmousse 1,5 points, som jag gjort själv. Alla ni där ute som vet vad points är
vet att denna choklad mousse kan njutas med gott samvete.

Dagens motion: Promenaderna med Tuffe

måndag 20 juli 2009

matdagbok

Frukost: soygurt med sockerfri musli. En knäcke med extra mager salami
mellanmål: äpple
Lunch: sallad, rödlök, 1 kokt ägg och vit fisk.
mellanmål: äpple
Middag: Lax, potatis och romsås. Till det råkostsallad och fralla. Jisses vad mätt jag blev.
mellanmål: frukt och lite turkisk yoghurt med lite lite honung.

Dagens motion: Pump och spinn pass

söndag 19 juli 2009

Matdagboken kommer tillbaka

Imorgon kommer min matdagbok tillbaka. Har haft ett slappt break men nu kör jag på tills jag stupar.
Mina personliga regler:
Högst tre timmat mellan måltiderna.
Endast frikort på fredag och lördag ( vilket innebär fredagsmys och lördagsgodis )
Minst två pump pass i veckan.
Alltid dagens motion, som tex pass, promenad, cykeltur mm ( som höjer pulsen från det normala )

torsdag 16 juli 2009

Matdagbok

Frukost: 2 st knäcke. En med leverpastej ( skivbar ) och en med vitlökssalami. En liten bägare soygurt ( 125g ). Frukt, 1 msk mivitotal
mellanmål: glass ( haha ibland ska man njuta av att ha en ledig dag och att det inte regnar )
Lunch: 2 grova mackor med skinka och gurka. Till det en stor kopp svart te. ( var väl inte den bästa lunchen, men jag känner mig lat. Det var enkelt och gott )
mellanmål: några naturgodisar, nötter och torkade jordgubbar. Hade inget annat, hjälpte mormor idag så jag tog det som fanns.
Middag: egen gjord pizza. Den är dekorerad med vitlöks salami, rödlök, gula tomater, basilika och feta ost
kvällsmål: körsbär ( mumma det är ju så gott )

Dagens motion: Pump pass

onsdag 15 juli 2009

Matdagbok

Frukost: 2 skivor grovt bröd, en med getmese på och en med skivbar leverpastej, toppad med gurka på båda. Till det drack jag en stor kopp grönt te, kustfägring heter "smaken"( havtorns te ), 1 msk mivitotal
mellanmål:frukt
Lunch: soygurt, banan och sockerfria flingor
mellanmål: frukt
Middag: kyckling och sallad, 2 små kakor
kvällsmål: frukt

Dagens Motion: ingen, vilket låter jätte knäppt. Jag går ju otroligt mycket i mitt jobb

tisdag 14 juli 2009

Matdagbok

Frukost: soygurt med sockerfria flingor. En knäcke med getmese och te till det
mellanmål: 2 st knäckemackor och 1 sockerkaksbit ( alltså jag var så trött, behövde nått sött )
Lunch: 3 st korvskivor och fullkornspasta, lite bröd med färsk persilja och dill på.
mellanmål: frukt
Middag: fyllde ett pitabröd med det jag hittade i kylskåpet
kvällsmål: frukt


Dagens motion: cyklade till jobbet idag och har varit på ett PUMP-pass

måndag 13 juli 2009

Matdagbok

Frukost: soygurt och sockerfria flingor, en knäcke med getmese och gurka
mellanmål och Lunch: 2 grova brödskivor med getost och en tunt havreflan. ( var hos min mormor och morfar så det blev lite dåligt med mat, kände mig lite snurrig )
mellanmål: melon ( äntligen hemma )
Middag: Rester från veckan som varit, så lite av varje
Kvällsmål: en knäcke med skivad leverpastej. ( i löv ) Te och vattenmelon

Dagens motion: Spinning pass

söndag 12 juli 2009

matdagboken

Frukost: soygurt med sockerfria flingor. En knäcke med getmese och te.
mellanmål: 2 st äggvitor ( kokade självklart )
Lunch: röding med advokado och egen potatissallad, en sockerkaks skiva.
mellanmål: oj så trött, har ätit 5 små godisar, fy fy
Middag: lax med potatis och romsås, melon och sallad, till det ett glas vitt vin. ( blev bjuden på mat idag också, lyxigt värre )
mellanmål: te och frukt

Dagens motion: ingenting idag, men herre jisses jag är så trött. Men imorgon är det en ny vecka vilket innebär spinning imorgon

Veckans sammanfattning: Tycker om det hära med att skriva matdagbok, det gäller bara att vara ärlig mot sig själv. Annars tänker jag bara; jaja en liten bit kan jag ta och det slutar i att jag småäter, inte bra. Träning måste bli bättre nästa vecka.....

lördag 11 juli 2009

Matdagbok

Frukost: soygurt med sockerfria flingor. En knäcke med getmese och te. ( riktigt gott var det idag)
mellanmål: 2 rostade mackor ( idag igen....måste inhandla frukt )
Lunch: melon, banan och keso. (passade pefekt som lunch idag )
mellanmål: 1 frukt, te och en äppelkaka. ( anders mamma bjöd på fika idag )
Middag: grillat, potatissallad ( en nyttig sådan ) massa frukt och grönsaker, ett glas vitt vin.
kvällsmål: lördagsgodis( jag ångra att jag inte köpte naturgodis istället, attans )

Dagens motion: en rask promenad på 30 min

fredag 10 juli 2009

Matdagbok

Frukost: soygurt och sockerfria flingor. En knäcke med getmese
mellanmål: frukt
Lunch: röding i ugn som anders fångat, till det en potatissallad på citronolja, rödlök, salt o peppar och tzatsiki
mellanmål: frukt
Middag: samma som lunch ( det var så gott och jag hann inte göra något annat )
Fredagsmys: Anders hämtade mig från jobbet och bjöd på en lakrits Puch och tidningen chick. Vilken kille va. Se så kte vi hem och myste med te, bondkaka och en muffins.

Dagens motion: Ingen idag heller. Tänkta ta en promenad innan jobbet men det regnade. Dålig ursäkt egentligen men jag har ungen garderob för detta väder-

torsdag 9 juli 2009

Matdagboken

Då kör vi
Frukost: soygurt med sockerfria flingor
mellanmål: frukt och 2 st rostade mackor ( va super hungrig )
Lunch: 3 skivor korv med fullkornspasta
mellanmål: frukt
Middag: Grillat (lamkött och lax) med stekt potatis och en härlig sallad, mumma de va
Kvällsmål: frukt

Dagens motion: Ingen motion idag, förutom att jag har kutat runt som en liten galning idag på jobbet

onsdag 8 juli 2009

Matdagbok

Jag ska föra en matdagbok här i min blogg. Har fuskat som tusan med maten vilket aldrig är bra. Så nu har jag bestämt mig, skärpning alltså. Börjar imorgon. Ska även skriva ner dagens motion/träningsform. Känner på mig att det blir bra