Visar inlägg med etikett Humor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Humor. Visa alla inlägg

måndag 30 augusti 2010

söndag 15 augusti 2010

söndag 1 augusti 2010

Vackra Svenska

Fakta

DE ÄR SNYGGAST I VÄRLDEN:

1. USA
2. Brasilien
3. Spanien
4. Australien
5. Italien
6. Sverige
7. England
8. Indien
9. Frankrike
10. Kanada
11. Mexiko
12. Portugal
13. Wales
14. Ryssland
15. Japan
16. Irland
17. Argentina
18. Holland
19. Skottland
20. Tyskland

Expressen visade en lista över det vackraste "folket". Enligt källan så har vi hamnat på denna plats tack vare denna Amazon kvinna (tycker som ni kanske vet redan, att hon är så grymt snygg) :


Som en gång i tiden sett ut så här....:

Ett annat inlägg från artikeln var detta (haha) :

Engelsmännen är förstås sura att de "bara" blev sjua, en placering efter lilla Sverige. Men de kom före ärkekonkurrenten Frankrike, Ryssland och Japan.
Men engelsmännen har, av tradition, aldrig räknats som ett vackert folk även om de varit trendsättande inom pop, mode och hår ända sen mitten av 1960-talet.

lördag 27 februari 2010

Bra början på dagen


Hyrde en film igår som tyvärr inte hann titta på. Men nu på morgonen så gjorde jag i ordning frukost och satt på filmen. Riktigt bra film, skrattade högt för mig själv.


I LOVE YOU, MAN

Den rekomenderar jag värkligen att se, skön humor....
Efter det så gav jag doggen mat så vi kunde ta en promenad och lämna tillbax filmen. Dexter åt så bra och slickade skålen ren. Sen så springer han in i vardagsrummet och jag börjar klä på mig. Sen när jag går in till vardagsrummet för att hämta Dexter så finner jag detta.



Så otroligt pinsamt att lämna igen den. Trodde inte att dom skulle tro mig men det gjorde dom. Det syntes ju tydligt att det var någon som bitit och slitit i den

tisdag 26 januari 2010

Hur går det ihop

Vi har tagit kort till jobbet som ska presentera oss som jobbar i huset. Åhh va jag hatar detta......Har ialla fall sett resultatet och jag blev chockad, ser jag ut så där.....
En kommentar var att det inte var likt mig ( det är ju faktiskt galet, det är ju jag på kortet ) och sen så sa hon men kortet blev bra. Vad betyder det, kortet blev alltså bra för det såg inte ut som jag

lördag 23 januari 2010

Kanske ska göra någon nytta som att diska


När jag gör nått så kan lätt andra saker komma i mellan, typiskt mig. Skulle ju diska och sen ringde telefonen men jag lät vattnet rinna ändå. När jag avslutat samtalet möts jag av ett härligt bubbelbad..........

lördag 9 januari 2010

Mattanten

Jag och Anders satt och pratade massa strunt......
Min mattant jag hade på låg och mellan stadiet kom upp.
Ahhhh denna kvinna. Mitt minne av henne är att ibland så stod hon i matkön (där man stod efter man ätit klart och skulle dumpa disken) och kikade med sina hökögon om mat ätit klart. Så i början så gömde man mat under en bunt med servetter, men det kom hon på och då fick man skäll......
Ahhhh vilka tider. Åh vilken grym mustasch hon hade, den gav respekt


Är det någon av er därute som har något härligt minne av era mattanter så dela gärna med er

lördag 21 november 2009

snart 7 år

Om mindre än en månad så har jag och Anders delat kärlek och mys i 7 år. Jag tycker att det är länge, men kan inte kännas bättre än vad det gör.
Jag delade detta med mina arbetskamrater om att vi närmar oss 7 år. Får då höra:


ÅH HERREGUD då kommer 7 års krisen......


Det verkade som om de flesta vid bordet ( där detta diskuterades ) hade varit med om denna kris. Vad är detta för hemsk kris dom pratar om ???? Vad kommer hända ????
Kommer Anders att komma en morgon och vill göra slut för att flytta till Finland där han hittat en het blondin ( med het menar jag hett temperament ). Han tar allt i lägenheten och lämnar mig endast med trosor på. Och där står jag och tänker på vad som diskuterades på jobbet, varningen som jag inte tog på allvar.
Vem vet vem vet........

fredag 13 november 2009

Promenad med min kära vän

Jag och Jessica har bestämt oss för att ta en promenad 2 gånger i veckan. Ni vet tillsammans är vi starka. Så idag rörde vi på oss ca 45 min kanske. Det stora samtalet var bajs och kiss. Hahaha...
Vi pratade om detta som vuxna nu då. Ni vet när nöden kallar och man vet inte riktigt vad man ska ta sig till.
En annan sak som då hände som jag hoppas att jag får dela med mig av. Jessica blev så kissnödig och kände att nu är det dags. Så hon skyndade sig in i "skogen" och sökte skydd. Hon skrek tillbaka till mig och Freja ( hennes dotter ) att inte titta. Haha vilket skämt, det är klart att man tittar, tom hundarna var tvungna att titta. Och då som den lilla djävulen jag är, släppte jag lös Bestla ( mammas hund som var med på promenaden ) och sa att åt henne att springa till Jessica. Hahha och det gjorde hon och Jessica skrek så högt ( har aldrig hört den tonen förrut )
KOM INTE HIT AHHHHHH

Ni skulle ha varit där för att se och förstå varför jag skrattade så jag nästan kissade på mig.

fredag 9 oktober 2009

Trodde på det 1 sekund

Måste berätta om en händelse som inträffade förra veckan.

Innan jag skulle gå och lägga mig så vägde jag mig, helt naken, det är ju så man väger sig. Vågen visade -10 kg än vad jag brukar väga. Men gud tänkte jag. Gick och la mig och tänkte för mig själv "Såg jag rätt, är det sant??"
Så fort jag vaknade nästa morgon så vägde jag mig igen. mycket riktigt, vågen visade -10 kg. Så då trodde jag på allt för 1 sekund. Men sen så kom jag på det enda vettiga, vågen är sönder. JAHA.


Men den var inte sönder den stod bara på en ojämn yta. Så nu väger jag lika MYCKET som jag vägde innan detta lilla lyckorus som varade 1 sekund. FAST jag väger fortfarande -1.3 kg ( har alltså inte gått upp dom ). Så då fortsätter jag min jakt på dessa kilon som kom över sommaren. Jag ska hitta er och gå till attack när ni minst anar. MOHAHA jag förklarar krig mot er.

Det kan ju inte sluta på det här sättet Anders, eller hur.....

fredag 25 september 2009

VARFÖR??

Igår när jag åkte till step in för att träna hamna jag framför en massa rödljus. Massa bilar hamnade där. Så jag tittade åt sidan, kul och se vem som sitter i sin bil och tror att ingen ser. Men då fick jag se nått som jag inte ville se.
En kille sitter där och petar i näsan ( jag hatar snorkusar ). Han tittar på innehållet han fick ut, (oki nu kommer det äckliga) och smakar på det. Varför var du tvungen att göra detta??. Varför varför var du tvungen att smaka.....urk. Oki, jag fattar väl att människor petar i näsan, men smaka......Är inte det dagis nivå kanske URK

tisdag 15 september 2009

Jag undrar jag....

Hade ju bokat in mig på pumpen som börjar kl 17.30. Men jag har så ont i mina muskler, tror dom får vänta tills imorgon. Så det blir pump imorgon kväll istället synd bara att passet är så sent. Men det är ok, jag tänkte städa hos min far imorgon. Han fyller år på lördag och blir nog glad och det är nystädat när han kommer hem från jobbet. Tror han kommer på torsdag eller fredag.

Jo, såg ni Svenska Hollywood Fruar igår kväll. Alltså hörde ni vad fru Anka sa. Jag vart så chockad när hon berättade att man inte säger nej i förhållandet. Om han vill ha en avsugning varenda morgon så får han det.
Herregud. Varenda morgon man vaknar så måste man ge en jäkla avsugning, finns liksom inga undantag. Nä fy, skulle nästan fundera på att hyra in någon annan som kunde göra jobbet om jag var henne.
Kvinna sökes till Paul Ankas morgon rutiner. Du ska vara pigg, glad och kunna jobba övertid, man vet aldrig när han kommer.......

lördag 15 augusti 2009

tända ljus kl 6 på morgonen


Jag är morgonmänniska och älskar att äta frukost. Det är så underbart att äta gröt, dricka te och knapra på en knäcke. Jag kan sitta jätte länge, mycket längre än dom andra måltiderna.
Så i morse tänkte jag göra det hela lite mysigare. Så jag tände ljus, doftljus, mysigt värre. Sen efter jag ätit klart och var nöjd så kom jag på att jag inte känt någon doft från ljuset. Så jag tog upp det och skulle lukt men kände inget. Så jag förde ljuset närmare och närmare näsan tills det sprakade till. Åh jäklar va paff jag blev. Kände ju att det blev varmt. Hihi va så trött så jag tänkte inte på att jag hade ljuset så nära min näsa, men lite mindre näshår gjorde inte mig nått.......