Visar inlägg med etikett hälsa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hälsa. Visa alla inlägg

fredag 4 september 2009

Inspirerande dagar

Då är jag hemma. Någon som vill veta vad jag gjort.....
Jag har varit nere i Stockholm i hälsans tecken. Vi har varit ett gäng underbara tjejer som har bjudit på oss själva och delat med oss av våra erfarenheter. Jag har aldrig varit i ett sällskap som är så otroligt motiverade och possetiva. De har alla varit så öppna och inbjudna. En sådan miljö får en att utvecklas till det bästa. Vad vi har planerat och bestämt kan jag tyvärr inte dela med mig av än.

Aktiviteterna som har skett är att vi har paddlat kajak, gjort fys-test och ätit underbar mat på Storsjökrogen. Skulle ju självklart ta kort på allt detta men kameran dog, så typiskt. Men jag ska få bilder mailade till mig.

Jo en sak till, i okt ska jag tala inför ca 150 personer. Det ni, blir en av de största utmaningarna jag ställs inför.

söndag 19 juli 2009

En ny start, en andra chans

Jag vill vara stolt över mig själv och känna mig stark och vacker i alla lägen. Vill inte unna en enda minut av mitt liv att trycka ner mig själv. Självklart gör jag misstag och kommer göra fler i framtiden. Men av dessa misstag vill jag lära mig att bli bättre och bättre. Vill aldrig tycka illa om mig själv pga ett dåligt val, alla gör vi dom. Detta är vad jag vill.
Det är ganska lätt att lägga skulden på sig själv och känna att man inte kan nått. Tycka att man är korkad i vissa situationer. Titta i spegeln och tycka att man är tjock, tråkig och bara vanlig.
Ofta har man ju tänkt: Va fan tänkte jag på då.....
Men det jag inte visste förut vet jag nu.
Så sträck på dig. Va stolt och tro på dig själv. Respektera och prioritera dig själv. Älska dig själv så du kan sprida kärlek runt omkring dig. Detta är mitt mål i livet och vad jag ska arbeta på varenda dag.

söndag 12 juli 2009

uppdatering om denna hälso-spikmatta


Jag la mig på spikmattan i sängen igår innan jag skulle somna för kvällen. Det slutade med att jag somnade på den, vaknade efter ca 40 min och rullade av den. Son bra men vaknade tyvär av det var så jädra varmt under täcket, måste ha ett sommartäcke. Men jag tror ju på det här nu, men jag ska testa den nästa vecka några kvällar till.

lördag 11 juli 2009

Spikmattan

Har fått låna en spik/hälsomattan från Anders mamma. Har alltid velat testa men inte känt någon jag kan låna av. Om den nu fungerar för mig är det grymt bra. Inom mitt jobb är det stress varenda dag nästan. Man ska finnas till för alla, man ska göra vissa saker varenda dag plus tusen saker till. När jag kommer hem är jag antingen så himla trött eller som en duracelkanin. Så om denna matta kan göra små underverk för mig så är den värd pengarna