Visar inlägg med etikett Benjamin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Benjamin. Visa alla inlägg
tisdag 25 maj 2010
måndag 24 maj 2010
Leka med lera
Bara så att ni vet så har jag och Anders fin besök i några dagar. Benjamin är här och introducerar mig i Ice Age just nu. Spännande.
Vi har hunnit med grymt mycket på bara så kort tid. Vi har:
Tittat på en film Antz
Vi har varit ute med Dexter
Vi har postat brev
Vi har lekt med lera
Vi har varit ute i lekparken och våldsgästat
....och nu så äter vi lunch.....
Titta så fint vi fick till det....
tisdag 23 februari 2010
Vi har fin besök
fredag 1 januari 2010
Benjamin är på besök
Mitt underbara syskonbarn/gudbarn är på besök. Det som önskades var chips, fanta och ice age spel och så blev det. Så nu sitter en trött kille bredvid mig och tittar på film. Han ska ju sussa hos mig ikväll i sitt egna rum, så imorgon kör vi på för fullt igen, frukost och sen spel, SJÄLVKLART


Benjamin börjar även gosa mer och mer med Dexter. Vill klappa han hela tiden och ropar på han med extre förtjusning, kan det bli bättre....
Benjamin börjar även gosa mer och mer med Dexter. Vill klappa han hela tiden och ropar på han med extre förtjusning, kan det bli bättre....
onsdag 10 juni 2009
Trotsar vädret och drar till Jamtli
Regn regn och åter regn. Men vi hade bestämt oss för att åka till Jamtli. Där mötte vi upp min mamma och Bestla. Vi hälsade på alla djuren. Men dom tyckte lika illa om regnet som vi. Benjamin var lite rädd för djuren, vågade inte riktigt gå fram och hälsa. Sen gick vi in till Jamtli shopen. Där fick lillkillen en present av sin farmor, min mamma,
tisdag 9 juni 2009
Mysig eftermiddag
Efter middagen åkte vi upp till Anders föräldrars gård.
Där hoppade vi på studsmatta, lekte i sandlådan och gungade. Sen träffade Benjamin en ny kompis, Majja, en golden. Hon går oftast inte fram till barn men hon blev direkt fäst vid Benjamin. Och lillprinsen va så gullig mot henne.
Efter det gick vi upp till Anders föräldrar där vi fick kvällsfika, jätte gott och super mysigt.
Imorgon ska vi träffa farmor och Bestla på Jamtli. Där ska vi hälsa på alla djuren, hoppas bara att det blir fint väder.
Skiner solen idag
Idag hade vi planer på att gå till badhusparken. Där skulle vi leka och äta glass i solen, för vi såg att det sken ute och inte regnade. Så Benjamin satte på sig sina solglasögon och sen gick vi ut. Men innan vi lekte så var jag tvungen (trodde jag ) att köpa lite fler kalsonger till lillprinsen. Sen gick vi till badhusparken för att leka men då ville inte Benjamin det. Han ville hem och leka med dinosauries på datan. Ok, dina ord är min lag.
Men efter 5minuter så somnade han i vagnen. Måste vara resultatet av dessa dagar.
Så fort han vaknar ska han få mellis och sen ska vi leka med Anders. Kanske hoppa studsmatta och leka i sandlådan.
måndag 8 juni 2009
Djungelhuset
Idag har vi varit till Djungelhuset. Där mötte vi upp Jessica och Freja för en massa skoj. Först började vi lite lugnt med att hoppa i hoppborgen och sen blev vi sugna på att klättra. Åka rutshbana och pang pang fick man följa med på. Benjamin visste precis vad han ville göra och det vara bara att hänga med. Mitt i detta tog vi en lunch paus. Köttbullar och pasta stod på menyn. Mums. Efter maten fick Benjamin massa ny energi och sprang runt så han blev alldeles svettig. Men han tyckte nog det blev jobbigt för sen ville han bli buren till allt det roliga. Vi hade jätte kul
söndag 7 juni 2009
han är tillbaka med massa bus
Nu är Benjamin tillbaka. Om med sig har han massa bus, lek och skratt. Du är så välkommen min lilla prins. Imorgon ska vi till Djungelhuset. Det blir första gången för mig men Benjamin har lovat mig att visa allt som är roligt
onsdag 3 juni 2009
En dag med Benjamin
Idag kom Benjamin hit. Det gick bra, trodde det skulle komma tårar. Men jag mutade dessa tårar med paket så de höll sig hemma.
Lekte med lego och dinosaurier. Hur kul som helst. Men sen blev det risifrutti, samtidigt som det önskades film. Mysigt.
Som ni alla ser så mår Benjamin bra. Inga skador, inga blåmärken, inget brutet. Det trodde ni inte va
Imorgon ska vi på examen kalas. Lovade Benjamin att han ska få massor av kakor och tårtor.
Underbart. Men han vill ta med några polisbilar, dinosarier och massa annat roligt.
Under nästan hela detta blogginlägg så har jag haft Jessica i örat. Min älskade vän är stressad för imorgon, hoppas att får duscha ialla fall
onsdag 20 maj 2009
barnvakt
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)