Visar inlägg med etikett hund. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hund. Visa alla inlägg

söndag 19 september 2010

lördag 3 juli 2010

Vem älskar inte glass en varm dag

Dexter "the man" älskar glass. Nu ska ni inte tro att vi matar honom med glass varenda dag....Det händer BARA ibland. Han måste ju få njuta lite han också






tisdag 4 maj 2010

Blodig dag


Lille Tuffe har haft en händelserik dag idag. Vi hade en tid hos veterinären Maria på Frösön idag. Vi var dit för att ta bort en knöl som misstänktes vara en fettknöl eller något liknande. Men det var en tumör (hudtumör). Den var iaf godartad...... Efter det så passade vi på att dra några tänder som satt lösa och skrapa tandsten. Maria tyckte faktiskt att han hade väldigt fin tänder för sin ålder. Självklart så fick Tuffe först lugnande och blev sedan efter det sövd. Så då vet ni, som av någon anledning trodde han var vaken och kände smärta.....ingen fara på taket.
När Tuffe vaknade upp så smaskade han massor med munnen, kände väl att det fattades nått...

Måste säga att Maria är den bäste veterinären här i stan. Finns ingen bättre, dessutom så är hon billigast. Så skippa djursjukhuset och åk ut på Frösön till Maria


P.S jag fick vara med när hon drog tänderna och skar bort knölen. Otroligt fascinerande....Det enda som var lite obehagligt var när hon drog tänderna.....huvva det är lite skrämmande med tänder

måndag 26 april 2010

Svart Vit


Får för mig att Dexter fastnar bra på en svart vit bild

fredag 9 april 2010

Vilken snygging


Här ser man att hans högra öga inte är som det ska, lång historia bakom detta öga....

lördag 27 februari 2010

Bra början på dagen


Hyrde en film igår som tyvärr inte hann titta på. Men nu på morgonen så gjorde jag i ordning frukost och satt på filmen. Riktigt bra film, skrattade högt för mig själv.


I LOVE YOU, MAN

Den rekomenderar jag värkligen att se, skön humor....
Efter det så gav jag doggen mat så vi kunde ta en promenad och lämna tillbax filmen. Dexter åt så bra och slickade skålen ren. Sen så springer han in i vardagsrummet och jag börjar klä på mig. Sen när jag går in till vardagsrummet för att hämta Dexter så finner jag detta.



Så otroligt pinsamt att lämna igen den. Trodde inte att dom skulle tro mig men det gjorde dom. Det syntes ju tydligt att det var någon som bitit och slitit i den

tisdag 9 februari 2010

Valpkurs imorgon


Sitt fint


Sitt still din lilla shiiiit
Han är så duktig

måndag 18 januari 2010

Vem är vem?


Dexter?


Grisen?


Det är en del som tycker att Dexter ser ut som en gris......han kan ju låta som en, det håller jag med om, men någon likhet ser jag faktiskt inte

söndag 10 januari 2010

Var en sväng till min far idag

puss på morfar


luktar mumma


hej svejs


dexter och tuffe


min coola arbetande far


hittade det perfekta benet att gnaga på


tisdag 5 januari 2010

Sötnos



Älskade Dexter har tappat två vita fina tänder, men mår så gott ändå, det är två nya på
gång.........




måndag 23 november 2009

Världens sötaste


Vad är det du äter matte, jag vill också smaka, snälllaaaaa

Jasså en clementin, spännande

ÅHHHHH va gott det var, hoppas att det aldrig tar slut