Visar inlägg med etikett lista. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett lista. Visa alla inlägg

tisdag 30 november 2010

4 saker om mig

4 TV-program jag ser:
1. Biggest loser
2. Desperate Housewives
3. Grey´s anatomny
4. Criminal minds
4 saker jag gjort idag:

 1. Kastat Frisbee med Dexter
2. Duschat
3. Lagat härlig och god mat
4. Ringt målaren och berättat vilka tapeter han ska beställa åt oss
4 saker jag längtar efter:

1. Bebisen
2. Julafton
3. Tills jag ska börja träna igen, ska bli grymt
4. Att få klippa mig och färga håret
4 saker på önskelistan:

1. En frisk bebis
2. Pengar, kan ju aldrig bli fel
3. En utomlandsresa
4. En härlig jul

tisdag 9 mars 2010

Måste packa

Imorgon så åker vi till Stcokholm....
Måste packa.....
Jag glömmer alltid något när jag ska iväg och resa. En gång så glömde jag strumpor, hade inte en enda strumpa med mig. En annan gång glömde jag alla hygienartiklar, smink....ja allt
Så nu måste det göras en lista
  • smink
  • resehandlingar, pass
  • camera och laddare
  • smycken
  • presentkort svenskt tenn
  • plattång
  • euro pengar
  • byxor
  • trosor
  • strumpor
  • extra skor
  • vanliga pengar
  • linnen
  • tröjor
  • finare kläder
  • handukar
hmmm är det något jag missat.............

torsdag 7 januari 2010

Visste ni detta????

DIN FÖRSTA:
51. Operation: En enda som jag inte kommer nämna......hmm undrar varför
52. Piercing: Jag har hål i mina små öron, sen så har jag haft en piercing i naveln men den är long gone
53. Tatueringen: EN enda, men den är stor, behöver väl inte beskriva den, finns ju bild till höger
54. Bästa vän: Min första bästa vän jag kommer ihåg var Rina
55. Sporten du spelade: Tror det var ridning
56. Husdjur: Hund
57. Vaccination du minns: minns inte min första
58. Konsert: Kan ha varit Lilli och Sussi, eller så var det Lena Ph
59. Förälskelse: Tror det var den minsta killen i klassen, alla var "kär" så självklart jag med
60. Alkohol du drack: Tror nog det var öl eller en cider

JUST NU:
61. Äter du: Åt just knäcke med skinka på
62. Dricker du: Te med honung och mjölk
63. Är du på väg att: Fixa lunchen för dagen
64. Lyssnar du på: Dexter som snarkar
65. Väntar du på: Att jag ska piggna på lite

DIN FRAMTID:
66. Vill du ha barn: Ja det vill jag, helst 1 barn men högst 2.
67. Vill du gifta dig: Ja det skulle vara riktigt roligt.....festen, klänningen ja allt skulle vara grymt roligt
68. Karriär i åtanke: Det är faktiskt den enda jag funderar på just nu. Min dröm är att bli fotograf.....och drömmar ska man satsa på

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
69. Läppar eller ögon: Jag ser ögonen först, det funkar inte om killen har nasty ögon, men sen så är jag väldigt svag för fylliga läppar
70. Kramar eller pussar: Båda
71. Kortare eller längre: Han ska vara längre
72. Yngre eller äldre: Helt klart äldre men max ett par år
73. Romantisk eller spontan: Lagom romantisk, om det blir för mycket blir det bara komiskt
74. Snygg mage eller snygga armar: Snygga armar, inte mindre armar än mig, no no
75. Tatueringar eller piercingar: Inte piercingar men tattos går bra, bara dom är snygga
76. Känslig eller inte: Oj inte för känslig, alltså inte lika känslig som mig, blir bara jobbigt
77. Ragg eller förhållande: Förhållande
78. Bråkstake eller tveksam: Ingen bråkstake tack



söndag 3 januari 2010

Lista.....för år 2009

Snott denna lista med gott samvete från denna kvinna http://frejafidili.blogspot.com/

Vad vill du lära dig under 2010?

Lära mig att inte stressa, fan fortsätter jag så här så blir jag inte en dag över 40. Även lära mig att säga nej och inte spontant ja till allt.


Håller du dina nyårslöften och har du gett nåt inför 2010?

HAHA nyårs löften är bara stora skämt som man mår dåligt över hela året för man inte kan hålla dom. Men jag har lovat mig själv att fortsätta träna 3-4 gånger i veckan. Men ett löfte jag vill ge mig själv är att njuta av livet, äta för att må bra......fattar ni

Fick någon i din närhet barn?

Yes min bror Daniel och hans Jessica fick ett fint gossebarn

Dog någon i din närhet?



Vilka länder besökte du?

Jag besökte det fina landet Sverige

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?

Svarar som min vän Jessica, KARAKTÄR och pengar pengaaaaar

Vilket datum minns du från 2009 och varför?

När Amadeus föddes var förra årets datum

Vad var det största du åstadkom?

Ja vad har jag åstadkommit.......inga STORA saker men jag har varit jag hela året. Jag känner att jag blir starkare och starkare som människa. För er som känner mig så har jag gått igenom en del pga många konstiga beslut av mig. Har ibland känt mig svag men nu växer jag till en ung stark kvinna

Vilket var sitt största misslyckande?

Usch det låter så hemskt att ha misslyckats med något vilket man kan göra, men jag kallar det små misstag...


Vems beteende förtjänades att firas?

Vems personlighet skulle jag vilja kalla det, Jessica har en så sjukt härlig personlighet som jag är galen i, love it

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?

Inget vi behöver pratat om här


Vart tog de mesta av sina pengar vägen?

Barcelona resan och hunden Dexter the man

Vad gjorde dig jätte-,jätte-,jätteexalterad?

Min brors 30 års fest jag grymt roligt att fixa, sen är jag jätte glad att jag åker till annat land i år

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?

Äh ingen


Bästa filmen 2009?

SATC, älskar den filmen och alla Falk filmer


Vad önskar du att du hade gjort mer av?

Tagit det lugnt och tagit vara på dagen och även sovit mer


Vad önskar du att du hade gjort mindre av?

Stressat


Favorit tv-program

Alla mode program, one tree hill, biggest looser och många fler



Bästa boken

P.S jag älskar dig



Vad gjorde du på din födelsedag?

Fan jag kommer inte ihåg, är det sorgligt



Hur skulle du beskriva din stil 2009

Svårt det där med stil, men den är ganska avslappnad, helst färgrik och något litet extra...fattar ni, det gör knappt jag



Hur höll du dig från att bli galen?

haha jag blev många gånger galen, men att åka iväg och träna får mig att tänka på annat


Vem saknade du?

ingen....,

Vem var den bästa nya personen du träffade?


Jag har inte lärt känna någon ny person förra året, eller har jag det??

Lärde du dig något nytt?

Att utmana mig själv och inte vara rädd



måndag 28 december 2009

Lista.....

> 1. När gick du upp i morse ?kl 08.25


> 2. Diamanter eller pärlor? diamanter i mina öron, bling bling

3. Senaste filmen du såg på bio? herregud jag vet inte, kan det ha varit män som hatar kvinnor


> 4. Favorit TV-program? de e många de. Men jag är en sucker för project runway och one tree hill


> 5. Vad åt du till frukost? två knäcke med getmese och en stor kopp te


> 6. Vad är ditt / dina andranamn
? Christina

> 7. Din favoritmat? Oj, svårt att säga. Men oxfile är aldrig fel eller en fiskrätt

> 8. Vilken mat gillar du inte? Leverbiffar är ingen favorit

> 9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?? Jag säger bara spotify

> 10. Vilken bil kör du? Nissan


> 11. Vilken är din Favoritmacka? Nått me getost eller getmese på


> 12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Elaka människor kan kyssa min breda bak


> 13. Vilka är dina favoritkläder? bekvämt bekvämt och självklart snyggt, och det kan ju vara vad som helst....


> 14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?? Svårt att säga ett ställe men jag vill till Italien, Brasilien och Thailand igen


> 15. Favoritklädmärke? Inget speciellt


> 16. Var vill du dra dig tillbaka?? I en skön strandvilla i Thailand


> 17. Favorittid på dagen
? När jag är ledig och är lugn som en filbunke, då myser jag


> 18. Var är du född? östersund


> 19. Vilken är din favoritsport att se på?.....urk



> 22. Coca Cola eller Pepsi... ? Ingen, den enda dricka jag gillar är julmust


> 23. Fotboll eller ishockey... hockey
>
> 24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? oftast morgonpigg


> 25. Pedikyr eller manikyr?

Båda tack

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?...Ska till Barcelona snart


> 27. Vad ville du bli när du var liten?
Tror det var Barnmorska


> 28. Bästa barndomsminnet? Svårt att säga ett, vet att jag mådde jätte bra som en oskyldig liten flicka




> 31. Varit med om en bilolycka? nja


> 32. Favoritdag i veckan? Den dagen jag är ledig


> 33. Favoritblomma? orkide


> 34 Favorit-snabbmatsrestaurant? max


> 35 Äger du en cykel?... Japp



> 37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Jag är inte så sugen på ett kreditkort, men om jag måste svara så blir det i NKs alla butiker

> 38. Läggdags? runt kl 22-23



> 40. Senaste personen du delade en middag med?... min underbara familj


> 41. Vad sysslar du med just nu? Ska duscha och sen göra mat tills imorgon


> 42. Favoritfärg
? Tycker lila är en grym färg


> 43. Hur många tatueringar ? 1


tisdag 27 oktober 2009

Frågor och Svar

"Lånat" denna lista från http://jennysundin.blogg.se

Fem SKULLE:
Skulle du vilja vara längre?
Yes tycker det är göt snyggt
Skulle du vilja väga mer?
Men herregud nej
Skulle du bli arg om din pojkvän gjorde slut?
Ja det tror jag men mest ledsen
Skulle du vilja ha sex med en kändis?
Nä inte när jag redan har min kärlek
Skulle du vilja dricka dig full nu?
Nääää

Tio KAN:
Kan du röra på öronen?
Njet
Kan du slicka dig på näsan?
Njet
Kan du kolla i kors med ögonen?
Njet
Kan dina föräldrar lita på dig?
Japp, äntligen något jag fick svara ja på
Kan du låta bli att prata på 4 timmar?
Nä passar inte just nu....
Kan du vara på fest utan att dricka?
Ja visst, men jag brukar ha en stark anledning till det....
Kan dina vänner lita på dig?
Absolut
Kan du tänka dig att pierca naveln?
Har redan gjort det men jag har tagit ut staven, men jag gör inte om det....
Kan du suga?
Haha vilken fråga och mitt svar blir ja
Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar?
Visst kan jag det men som ni alla kanske vet så smälter pengar ganska fort för mig. Men jag har blivit bättre, så mycket bättre.....

Femton HAR:
Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?
Hmm kommer inte på något just nu, men det har jag säkert i tonåren. Tror nästan alla har gjort det. Tonårstiden var mycket svår och man ville inte att föräldrarna skulle veta allt
Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig?
JA och jag älskar dom
Har du ett syskon?
ja och lite till
Har du varit full den här månaden?
Nä inte full men lite påverkad
Har du någonsin haft sex med någon?
Ja det har jag
Har dina föräldrar ljugit för dig?
Ja det tror jag.....
Har du redan tröttnat på dom här frågorna?
Bara lite..
Har du borstat tänderna den senaste timmen?
Nä men så fort jag är klar med detta så ska jag
Har du pussat någon som är 10 år äldre?
Nää
Har du haft ett förhållande med någon som är 10 år äldre?
Nää
Har du funderat på hur det skulle vara att testa droger?
Alltså kanske för 1 sekund men jag har aldrig gjort det, inte något, där är jag oskuld
Har du blivit påkommen när du haft sex?
Nä det vore pinsamt
Har du haft sex med mer än 2 personer?
Ja men inte samtidigt fattar ni väl
Har du ljugit på någon fråga än då?
Nä då är det ju inge roligt

Tjugo VEM:
Vem är din bäste vän?
Jessica pessika
Vem älskar du mest?
Helt omöjligt att skriva bara en person. Jag älskar mina nära och kära
Vem hade du sex med senast?
Anders
Vem vill du bli full med?
Kom igen Jessica
Vem är den bästa artisten?
Vet inte riktigt, många jag skulle vilja se live..
Vem pratade du senast i telefon med?
Pappi
Vem har du en liten crush i?
När jag var liten så var det Michael Jackson men han såg så konstig ut efter ett tag, sen så blev det Will Smith och den håller i sig
Vem är snyggast i världen?
Skit svårt att säga, jag gillar inte det dära perfekta utseendet, får gärna vara lite annorlunda
Vem skulle du ge bort en miljon till om du var tvungen att ge bort det?
Någon nära i familjen, hihi smart...
Vem är snällast i världen?
Min pappa är väldigt godhjärtad, inte bara mot mig utan mot alla
Vem vill du prata med?
Pappa, måste prata allvar om min bil
Vem sov du med senast?
Anders och Dexter
Vem såg du full senast?
Några som stod utanför jobbet och halsade
Vem vet allt om dig?
Ingen
Vem kysste du senast?
Anders
Vem kramade du senast?
Dexter
Vem kan berätta allt för dig?
De som känner mig
Vem kan du berätta allt för?
Pratar mycket med min familj, men som sagt, allt talar man inte om
Vem hatar du??
Hemligt......trodde ni jag skulle skriva ingen, men jag är ärlig.....

söndag 5 juli 2009

Lista.............

Brukar du komma i tid: Ja nästan alltid
Vad hade du i din mun senast: En glass
När mår du bra: När solen skiner, är med min nära och kära och myser
När blev du fotad senast: Igår.
Hur känner du dig nu: Lugn och funderar lite över dagen
Kan du laga mat: Ja det kan väl påstå
Vad pluggar du: Tuffes klor
Vad tycker du om fötter: ja, vad ska jag säga, fina på sommaren
Är du smart: Absolut!
Vad har du på dig: Just nu, trosor och en filt, men ska dra på mig ett linne och nått annat passande
Är du aktiv i skolan: Förmodligen inte, går ju inte i skolan
Vad saknar du: En större lägenhet
När och varför grät du senast: Privat
Var det pinsamt att svara på det: Klart att det inte är pinsamt bara privat
Hade du en bra kväll igår: Japp, den var mysig
Din favoritdryck på morgonen: Iskallt vatten, te eller jouce
Vad ska du göra i sommar: Jobba, sola, äta gått och njuta
Är du nöjd med ditt liv: Ja det är jag, men allt kan alltid bli bättre
Vad vill du jobba som: Fotograf
Har du tråkigt just nu: Lite
Vad gör livet värt att leva: Min familj och vänner
Vad i livet ångrar du: Hmm vet inte, försöker att inte ångra nått, alla mina handlingar har skapat mig och det vill jag inte ångra
Är du musikalisk: Kanske
Vad lyssnar du på för musik: Nästan allt, men har ingen förståelse för Opera
Kategoriserar du dig själv i någon stil: Nä, jag tycket att det är roligt att blanda stilar, jag kan ha ganska slapp stil, sportig stil tror jag, gillar mycket färger
Är du bortskämd: Hihi vill inte svara på det
Är du trött:
Vad gör du imorgon: Jag ska jobba och träna

Din första
Operation: Privat
Första piercingen: Öronen
Första bästa vän: Rina, träffade henne första dagen i 1-an
Första priset: Kommer inte ihåg
Första sporten du började på: Tror det var basket
Första husdjuret: Hund
Första semestern: Minns inte.
Första konserten: hmm, vet inte om det var Lilli o Sussi, eller om det var Lena Ph eller Pernilla W
Första kärleken: Hmmm

Favoriter:
Filmer: Gillar filmer som är baserade på värkliga händelser, annars kan jag titta på allt
Tvprogram: Prison Break, One Tree Hill, jag tittar gasnak mycket på tv
Musik: Oj, blandat
Drink: Vatten
Kroppsdel (på kille): Munnen och armarna
Sport: Har väl ingen favvo precis, men kan tycka om att titta på någon viktig fotbolls match
Plagg: Tycker om kläder i härliga färger, på sommaren älskar jag linnen och någon härlig klänning
Skola: Min favorit är Odenslunds skolan, den är mysig
Bok: Svårt att säga en favorit bok, finns många som jag tycker om, just nu läser jag Giraffens tårar av Alexander McCall Smith

Just nu:
Äter du: Inget.
Dricker du: Inget.
Ska du: Titta på himlen
Lyssnar du på: Trafiken där ute
Väntar du : Att Anders ska vakna
Tittar du på: Data skärmen

Vad du föredrar (motsatta könet):
Läppar eller ögon: Ögon och läppar
Kramar eller kyssar: Båda här med, först en stor kram sen en härlig öm puss
Kortare eller längre: Längre
Snygg mage eller snygga armar: Snygga armar helt klart
Busig eller lydig: Busig, fast på ett bra sätt

onsdag 27 maj 2009

Visste du detta om mig

Har läst en massa listor, super kul. Lånade en från en blogg jag läser men det är mina svar dårå.

Brukar du:
Titta på dig själv i spegeln: ja varenda morgon, svårt att inte göra det, är alltid nyfiken på hur trött jag ser ut
Gnälla: ja men inte ofta, tror jag
Skrika: tyvärr alldeles för ofta, men det är bättre nu är förr
Sova: varenda natt och kanske på dan men sällan
Ha ångest: har hänt men vill absolut inte leva ett liv med ånger
Drömma mardrömmar: ja men mer förut, drömde ofta om hajar som fanns i storsjön, stora vita hajar, fy fan
Drömma sexdrömmar: har inte alla gjort det
Ta droger: nej ligger inte i mitt intresse
Röka: nej luktar illa
Ha sex: yes
Ljuga: är så dålig på det, ingen ide alltså

Vem:
Saknar du: min vän jessica, ses alldeles för sällan
Vill du döda: oj vilken fråga
Rörde dig sist: måste varit Anders
Kysst dig sist: måste varit Anders också
Kramade du sist: samma svar igen
Är vackrast på jorden: många är vackra på denna jord, alla vänliga själar

Har du:
För många vänner: nä, få och kära
Tvångstankar: nej, men ibland smyger det på, haha
Någon skada: nej
Färgat håret: japp, gör det varje gång hos frissan
Lämnat landet: ja några gånger, men alldeles för få
Tuttat eld på nått: mmm spännande med eld
Köpt kondomer: ja, pinsamt är det, bara gjort det en gång, aldrig mer, det finns nått som heter internet
Dumpat någon: ja, jobbigt, tror jag har varit den som dumpat i mina förhållanden

Hur:
Går du: ganska snabbt, andra säger det
Svarar du i telefonen: med mitt namn, man har väl hyfs
Fördriver du tiden: bloggar, tränar, sover, finns mycket man kan göra
Mycket pengar har du: så jag klarar mig
Tjänar du pengar: genom mitt jobb, ärligt
Många stör du dig på: en del, man går ju inte ihop med alla
Ofta träffar du din familj: så ofta jag kan

Tror du:
Att du kommer bli något: ja måste jag säga, vore tragiskt att säga nej
På gud: nä, men ibland vid kriser hoppas att det finns nått som man kan vända sig till
På rymdvarelser: svårt, kanske inte vill kalla det rymdvarelser, men liv på andra planeter
På att folk tycker om dig: väldigt olika, många kan nog störa sig på mig och en del JUST LOVE ME
På ett liv efter detta: svårt att säga, hoppas att det finns nått, vill inte tro att man bara försvinner
Att du kommer leva länge: vet inte, men om jag gör det så hoppas jag på ett aktivt liv och en snabb död