Visar inlägg med etikett spara tips. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett spara tips. Visa alla inlägg

torsdag 9 december 2010

Spara Pengar men sprara inte in på kvaliten






Varför inte unna sig men för en billigare peng....
Salongs produkter till mitt hår måste jag ha. Har testat många billiga märken som jag handlat på mataffären eller på Domus bla. Men känslan i håret blir absolut inte lika bra.
Hittade en sida på internet som säljer allt möjligt mycket billigt.
Detta paket på bilden kostade mig 264 kr (frakten inräknad)
Billigaste svenska sida jag hittade 399 kr (plus frakt)
I salong ca 550 kr
Ja vad heter sidan då     http://www.feelunique.com/

onsdag 3 november 2010

Spara en slant

Tjena

jag är hela tiden ute efter att spara en slant, hitta ett billigt alternativ. Så idag när jag surfade runt hittade jag en sida som kom till mig som en lite julklapp. Tackar
Ett exempel:
Jag använder id mineral smink och det är inte billigt precis. Men genom denna sida så hittade jag ett id kitt för halva priset. HALVA PRISET
Så kika in på denna sida om ni vill spara en slant men ändå unna dig bra gejer
http://www.feelunique.com/

Hett tips

söndag 10 januari 2010

Shoppa på internet och spara pengar

Det är så mycket billigare att handla på internet i vissa fall. Som hud vårds produkter använder jag Dermalogica. Jag upptäckte produkterna efter en ansiktsbehandling på en "butik" här i stan. Jag köpte med mig ett startkit men när jag skulle fylla på med det som tagit slut tog jag mig en titt ut på internet och upptäcker att det går att spara pengar.

Active Moist 100 ml 590kr i butik,
465 kr i internetbutik
Intensive eye repair 530kr i butik, 399 kr i internetbutik
Multiactive toner 250 ml 340kr i butik, 269 kr i internetbutik
Skin hydrating masque 75 ml 405kr i butik, 323 kr i internet butik

Totalt: 1865 i butik, 1456kr i internetbutik

Till er som inte kan räkna minus utan miniräknare skiljer det 409 kr ( ok det är en frakt på 30kr men ändå.....)

söndag 15 november 2009

Jag ska göra ett försök...

Har varit på middag hos Anders parents. Gott gott var det.
Örjan (anders pappi) tog fram gamla kassaböcker. En av böckerna var från 1897. Jisses va länge sen. Det var så otroligt fint skrivet i boken och vilka priser. Det dyraste, fröken som skrivit, hade handlat var kaffe. Kostade ca 6 kr.
Den andra kassaboken kom från 1970 talet. Priser då var också helt sjuka, lite svårt att tänka sig. Hyran dom betala var på några hundra och deras löner fick mig att fundera. Saker och ting ser lite annorlunda ut idag.
Jag fick iaf en gammal kassabok av Örjan som ingen skrivit i. Jag ska nu göra ett försök att skriva i allt jag handlar från mitt egna konto. Intressant att se vilket håll pengarna rusar iväg åt.

Jag tror även att detta är ett spara tips att föra kassabok

torsdag 30 juli 2009

SPARA tips


Mötte upp mamma på stan idag. Hör och häpna det enda jag köpte var schampo och balsam och lite mat på ICA ( där jag fick 10% rabatt ). Väldigt trevligt att umgås.
Mitt spara tips är att fynda hos sina föräldrar. När jag köpte mina hårvårdsprodukter så kom mamma på att hon hade samma schampo hemma. En super stor flaska som hon inte kunde använda, så den fick jag. Flaska kostar ju 189 kr i salong. Gud va bra, tack mamma. Så nu har jag schampo för flera flera månader framåt.