Visar inlägg med etikett härliga middagar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett härliga middagar. Visa alla inlägg

måndag 11 oktober 2010

Eko Lamm


Lammet är ekologiskt som vi har beställt. Fan va gott det var, så otroligt mört, smälte i munnen. Mitt råd till er är att beställa lamm i närheten som lovar ekologiskt. Lägg inte era pengar på massa annat skit
Hej svejs alla. Idag blir det lammkotletter till middag med klyftpotatis, vitlökssmör och sallad till det med feta och oliver.

Här är lite tips på "stektekniken":

STEKA
Lammkotlett
Köttet bör vara rumstempererat.
Torka av köttet på ytan. Salta och peppra.
Snitta fettkant så böjer sig inte köttet.
Stek först på hög värme någon minut.
Sänk sedan till medelhög värme.
När köttsaft tränger upp, vänd. Stek lika länge.
Stek per sida enligt nedan för saftigt kött.


Stek-

Råvikt

Tillagad

Tillagad


tid

gram

matvikt

köttvikt

Liten

2+2 min

100 g

60 g

50 g

Medel

3+3 min

130 g

80 g

65 g

Stor

4+4 min

175 g

110 g

90 g




lördag 28 augusti 2010

Dagens middag

Blandad sallad med balsamico dressing, jordgubbar, färsk basilika och feta ost med vitlök och pepperoni. Till det så blir det något så enkelt som kyckling




lördag 10 april 2010

Kalvstek

Detta blev min middag idag. Kalvstek och en sallad på blandad salladsblad, rädisor och en liten bit getost. Gott, smalt och fräscht

torsdag 1 april 2010

Härlig och lätt Middag


Detta bjöd jag på idag, rökt fisk i sallad på: bönor, tomater, blandad sallad, gurka och kokt potatis. Dressingen bestod av lite olja, vatten, senap och vitvinsvinäger. Toppade detta med jordgubbar. Chokladen då, ja vad kan man säga, näääää jag säger inte ett skit

lördag 27 februari 2010

Perfekt middag

Sminkad och klar inför middagen

Kör på den nya tunikan ikväll, trivs riktigt bra i den

Dukat i grönt och vitt, fina färger


Nu är alla samlade med massa gott på bordet
Detta åt vi till varmrätt, så underbart gott, receptet hittar ni här:
http://www.alltommat.se/recept/pastarullar-fyllda-med-kyckling-8884/


Detta är efterrätten, den var riktigt farlig, mäktig med andra ord, men en dröm för chokladälskare, receptet hittar ni här:

http://www.alltommat.se/recept/choklad-och-n%C3%B6tbrownie-359/