söndag 15 november 2009

Jag ska göra ett försök...

Har varit på middag hos Anders parents. Gott gott var det.
Örjan (anders pappi) tog fram gamla kassaböcker. En av böckerna var från 1897. Jisses va länge sen. Det var så otroligt fint skrivet i boken och vilka priser. Det dyraste, fröken som skrivit, hade handlat var kaffe. Kostade ca 6 kr.
Den andra kassaboken kom från 1970 talet. Priser då var också helt sjuka, lite svårt att tänka sig. Hyran dom betala var på några hundra och deras löner fick mig att fundera. Saker och ting ser lite annorlunda ut idag.
Jag fick iaf en gammal kassabok av Örjan som ingen skrivit i. Jag ska nu göra ett försök att skriva i allt jag handlar från mitt egna konto. Intressant att se vilket håll pengarna rusar iväg åt.

Jag tror även att detta är ett spara tips att föra kassabok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

vill säga....