torsdag 6 januari 2011

FIXERAD.....resan fortsätter

Ja nu forsätter jag berätta om vad som är på G.
Gick och la mig strax efter två i natt (med två alvedon) och som till strax innan kl 10. Super skönt.
Men jag kände inte något från bebisen i magen. Inget ville han bjuda på, så jag tänkte ringa in till förlossningen men struntade i det. Sen så fick jag ett samtal av min vän Jessica. Hon sa att om han inte rör sig så kanske han inte mår bra, så jag måste ringa.
Så det gjorde jag.
Kom in till förlossningen där de "tog" en kurva och den såg bra ut.
Sen så blev det en väntan på läkaren i säkert 45 min, haha då var jag less. Men hon var så gullig när hon kom, en riktig dröm läkare.'
Hon började med att känna på magen och konstaterade att han nu var fixerad ( vilket han inte var i tisdags )
Sen så blev det ett ultraljud där allt såg bra ut förutom att det var på gränsen på för lite fostervatten....
Så imorgon så ska jag få besöka mödravårdscentralen för att kontrollera vattenmängden. Och om det är för lite så kanske jag kan bli igångsatt.
Men läkaren var inte klar med mig. Nä hon ville känna på livmodertappen och göra en hinnsvepning.
Självklart så fick hon göra det.
Då kände hon bebisens huvud.....helt fantastiskt.

Men imorgon så blir det som sagt mödravårdscentralen så jag återkommer då, om inte innan, vi får se

3 kommentarer:

  1. Harrevarn va spännande!! Fick rysningar av att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad spännande :)) Kommer att gå kalas det där! Kramkram

    SvaraRadera

vill säga....