torsdag 6 januari 2011

Jobbigt

Nu ska ni få höra.
Onsdagen kl 6 på morgonen (igår) började jag känna en molande värk. Värken var i ryggslutet och alldeles ovanför snippan. Den ville inte ge med sig så jag tog en dusch men värken kom då och då. Sen  kl 8 ringde jag förlossningen. De trodde att det var förvärkar. Frågade om vattnet gått eller om jag sett blod när jag varit på toa. Inget av de två hade jag stött på. Så jag tog två alvedon och skulle höra av mig om det blev värre värkar eller vattnet gått.
Gick och la mig efter det. Sov i små stunder och vaknade av molande värk. Och så har det sett ut mest hela onsdagen. Jo en sak ( VARNING KÄNSLIGA LÄSARE ) till, jag var säkert på toa 100 gånger och tömde tarmen, sket med andra ord. Har aldrig varit med om liknande. Berättade detta för min barnmorska och sa att det kan vara ett klart tecken på att nått är på gång.....
Men inget mer hände igår...

Men nu sitter jag här, klockan är kvart över ett på natten och jag kan inte sova. Har fortfarande värkar titt som tätt. Mår lite illa och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska väl försöka lägga mig en stund efter jag skrivit klart detta, sen så tänker jg ringa förlossningen igen och rådfråga lite.
Jag känner ju knappt bebisen tycker jag. För när jag får värkarna så blir ju magen stenhård....


1 kommentar:

  1. Du skulle ringt mig, jag var vaken då! Jag är alltid vaken till halv två nu för tiden.

    SvaraRadera

vill säga....