fredag 22 maj 2009

Göra en god gärning

Jobbat idag också, väldigt trevligt var det. Var på sjukt bra humör. Det blev bara bättre och bättre, eller kanske värre. Började tillslut sjunga för mig själv. Allt började på min rast tror jag. Det finns en gatumusikant som brukar sjunga på somrarna på gågatan. Han är grymt bra. Lång, gråhårig och skägg har han, tror jag ialla fall. Jag ville skänka han en slant och drog upp en lapp där det stod 20 på. Gick fram och la den i hans pengabössa, han räknade sina pengar då. Han tittade upp på mig och log, jag log tillbaka och log hela vägen till jobbet. Han såg så glad och vänlig ut.
Jag undrar om det var min goda gärning idag.
Jag skulle vilja ha som mål att utföra en god gärning varje dag. Du skänker andra glädje och mår strålande själv.
För att göra detta måste jag se möjligheter i allt, hålla ögonen öppna och bjuda på mig själv.

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara DU ÄR FANTASTISK.Bra tankar du har!!

    SvaraRadera
  2. Finns de nån som skänker glädje så e de väl du!!!! Ditt goda klingande skratt, ditt glada leede, man blir helt enkelt så JÄTTE GLAD när man ser dej. Kram

    SvaraRadera
  3. Du har redan uppnåt det målet vännen! puss å snusk :)

    SvaraRadera

vill säga....