söndag 7 augusti 2011

dagis och lite sug efter shopping

Jag och Anders håller på att funderar sönder våra små hjärnor angående det här med dagis. NÄR ska vi söka till DAGIS????. NÄR vill vi att han ska BÖRJA???
SNÄLLA dela med er lite av er erfarenhet angående detta.....

Sen så är jag så där töntigt sugen på att shoppa. Både till mig och Wille. Lillemannen här hemma behöver ju egentligen inget just nu.....meeeen det finns ju så mycket fint som han skulle passsssaaaaa så bra i. Töntig jag är va.

3 kommentarer:

  1. Fint! Va ute i god tid Ang dagis,om ni vill hå ett visst dagis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    har för mig att det är 6 månader innan man ska söka, eller om det är 4 i östersunds kommun. Nils började när han var 1 år och 8 månader. För oss var det perfekt.
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag återigen får säga: vad var det jag sa! :) Man vill ju bara shoppa till lillfisarna hela tiden! Freja började ju på dagis då hon var 1 år och 3 månader, DÅ tyckte jag det var alldeles för tidigt, hade megadåligt samvete. Men det var egentligen en mycket bra tid. Hon blev lätt att skola in eftersom allt är så intressant i den åldern. Hon skte fullständigt i oss och tyckte att de andra barnen, leksakerna och fröknarna var jätteskojiga. En mamma som skolade in sin 2-3åring hade det inte lätt... så vänta inte för länge! Det blir bara jobbigt för Wille då tror jag.
    Jag har för mig att det är 4 månaders kö till dagis. Men ring dagisarna redan nu och be om att få komma och hälsa på, det gjorde vi. Då ser man vilka som bryr sig och inte...

    SvaraRadera

vill säga....