söndag 12 september 2010

Val hit och dit

Nu är det 1 vecka kvar av alla löften hit och dit. Jag blir snart tokig och ganska irriterad när jag tittar på dessa val debatter.
Men jag vet att om jag en dag blir sjuk så vill jag inte hamna i personlig konkurs. Vem vet vad livet tar för vändning. Jag vill känna att det finns en trygghet.
Men sen så vill jag ju även kunna få behålla mina pengar jag tjänar. Med det menar jag: varför ska jag betala mer till akassan än en läkare gör. Är det rättvist?? Är mina pengar mindre värda??

Jag tycker heller inte att man ska döma ut människor som går på bidrag. Det behöver inte betyda att man sitter hemma och käkar chips hela dagarna. Dra inte alla över en kant. Det finns de som kämpar och kämpar men behöver hjälp. Ska vi inte hjälpa då.

Det märks kanske på mig vilken sida jag står på.....
Men jag vet inte. Det känns som om man måste välja antingen det ena eller det andra. Man kan inte få allt vilket är fruktansvärt surt

1 kommentar:

  1. kollade du ÖP igår? Om de rödgröna styr så fick man som låginkomsttagare 100 kr mer i kassan om man går på a-kassa eller är sjuk. Om man är höginkomsttagare får man minst 1000 kr mer vid ett rödgrön regering. Jag tycker oxå att man ska få känna trygghet om man blir arbetslös och/eller sjuk men jag tror också att arbetslösheten kommer att öka med de rödgröna. Fler praktikplatser ger inte fler jobb.

    SvaraRadera

vill säga....