torsdag 23 september 2010

Fin dag idag


Den blivande mamman

Idag så började dagen med mätning av magen och lyssnade på hjärtljud. Allt ser s bra ut så. Fick veta att bebisen är ca 600-700 g tung, som ett bregott paket. Våran lilla kille. Tog även lite blodprover. Sockret såg bra ut men järnvärdet sög. De vill att jag ska ligga på MINST 115 och jag låg på 112. Vill ju helst inte ta in järn via tabletter utan ska försöka mig på mer järnrik kost....NÅGRA FÖRSLAG????

Sen så väntade en underbar frukost made by my honey. Anders gjorde jordgubbs och banan shakes. Dom blev så grymt goda. Till det blev det rostad macka. Detta får han gärna göra om. Lovade faktiskt en repris imorgon. PÖSS PÅ RE

Resten av dagen så har vi umgåtts och haft det riktigt mysigt. Är så tacksam över dessa sköna LEDIGA dagar.

2 kommentarer:

  1. härligt med bebis i magen! =)
    Ser du nu vart man kommenterar på min blogg? Har vart strul me de där.... Jessica o jag har sett, men ingen annan...Mysko.

    SvaraRadera
  2. Men va känsliga de är med järnvärdet! Jag ligger på 113 som icke gravid :) Äta järntabletter är bara jobbigt, man får svart, stenhård skit och det är fanimej omöjligt å torka sig.
    Men drick juice till maten och ät typ blodpudding (usch)

    SvaraRadera

vill säga....