torsdag 13 maj 2010

Hur är läget.....

Så här är det.....
Jag är i vecka 7 (tiden går fruktansvärt sakta)
Jag mår sisådär. Känns som om jag är dagligen bakis. Har självklart ingen matlust, mår illa av lukten av mat. Det enda som är gött är clementiner. Som tur är så hade de goda på MAXI.

En sak till.....
De flesta väljer att berätta efter v12, pga att den kritiska perioden har gått över. Det är tydligen en oskriven regel. Men den som känner mig vet att jag gör vad jag vill. Skiter i normen.
Jag är jätte glad över att jag är Gravid och är inte rädd för att berätta. Nu är det ju så att alla faktiskt inte vet ändå. Det syns ju inte men det kanske märks på mig. Men anledningen till låst blogg just nu är att jag suger vidare på gravidkaramellen med er, bara för att känna efter lite.....gha...fattar ni vad jag menar.....känner mig tom i bollen....

Jaja.
Nu en undran.
Jag känner ju de flesta av er som läser, annars så vet jag vilka ni är (trevligt och träffas)
Hur har ni mått under er graviditet, under v 7 och framåt????

Jag har ibland lite värk i "magen", menar ju livmodern, hade ni också det???
När gick erat illamående över????

4 kommentarer:

  1. Jag berättade ganska tidigt för många men inte alla. Det är skönt att kunna ventilera sig lite och särskilt när det är första :) Då hade jag huuuur mycket funderingar som helst!!

    Jag mådde illa hugaligen, åt åksjuketabletter och hade sånna seaband (tror jag dom heter) fram till v 12 kanske och efter den veckan gick det som över det mesta. Åksjuketabletterna funkade kanon MEN man blir dyngtrött av dom, men jag valde att hellre va det än att må illa!

    Molande värk i magen är nog för att livmodern växer, det hade jag oxå och särskilt på ena sidan kändes det...som att det spänner och drar!

    Hoppas illamåendet går över snabbt! Lycka till och det är sååå kul att få följa er graviditet :D

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du för din kommentar Anna. Måste kolla upp det där med åksjuketabletter....

    SvaraRadera
  3. Nu tycker jag det är dax att uppdatera!!! Ante vill oxå kunna läsa din blogg. lubben76@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Vad kul Cilla! =) Jag har då inte märkt någonting. Kan inte vara så kul att jobba på morgonen då, inte de roligaste lukterna där kanske. Lycka till iaf :) Kram

    SvaraRadera

vill säga....