söndag 25 oktober 2009

Vad trodde jag egentligen

När jag gick i mellanstadet så fick man skriva ner hur man trodde att ens vuxna liv skulle se ut. Sen så skickade läraren detta till oss i vuxenålder. Jag tror jag fick det när jag var runt 18-19 år. Jäkligt kul att se men först så blev det lite press. Herregud jag är inte ens i närheten av vad jag drömde om då. Ni förstår jag hade skrivit att:

Jag skulle fara runt i min "cabb" som 26 åring. Jag bodde utomlands där det var sol jämt. Där så ägde jag en resturang som gick otroligt bra. Barn hade jag också och en framgångsrik make. Vi åkte hem när vi ville ha vinter.
Jag njöt av livet helt enkelt.

Så var min syn på mitt vuxna liv.
Men så det inte riktigt ut i dag. Jag såg ju mig som väldigt glamorös. Men mitt verkliga jag är en ganska vanlig tjej på 27 år som funderar över vad livet har att erbjuda i framtiden. Jag brottas med viktiga beslut och är lite rädd för att närma mig det stora 30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

vill säga....