måndag 21 september 2009

4 men helst 5 kg minus

Ok så här är det. Jag har gått upp i vikt nu i sommar. Gör alltid det....
Vågen visar ca 4 kg plus och det känns. Kläderna sitter tajtare, för tajt tycker jag och magen känns slapp. Så nu jäklar är det skärpning vad gäller mat intag. Jag tänker inte följa någon speciell diet, har säkert testat alla som min bror sa. Jag tänker köra på vanligt vett och använda min kunskap jag har från kost och viktnedgång.

Så nu måste jag peppa mig själv och ge järnet. -4kg är mitt mål. Men efter det skadar det inte med - 1 kg till.
Den stora anledning till detta är att jag mår bättre i min målvikt ( det jag brukar väga ). Mina ben mår bättre och kläderna sitter bättre. Japp så är det.
Jag tänker inte äta nått mer godis nu. Fattar faktiskt inte varför jag köper godis, så jäkla fantastiskt är det inte. Fast naturgodis kan vara mumma.....
Jag ska inte äta kakor och andra kalorihöga bakverk heller.
Och sen den gyllene regeln, äta när jag är hungrig och inte småäta.
Ja jag kommer fixa detta det vet jag.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

vill säga....