måndag 24 augusti 2009

Min helg


Nu kommer säkert det längsta inlägg jag har lagt ut så håll i er.
I Torsdags ( 20/8 ) åkte jag ner efter jobbet till Stockholm med tåget. Va lite nervös, hade inte träffat Anders på ca 2 veckor. Vet inte varför jag blir nervös efter snart 7 år men det kallas väl kärlek. Men åter till resan, jag kom ner sent och Anders skulle upp tidigt och jobba så vi åkte direkt till hans lägenhet och typ somnade. Sen på fredan så jobbade Anders som sagt så jag gjorde mig redo för en shopping dag. Älskar shopping dagar. Hittade en super härlig höst cashmere kofta inne i Zara butiken. Den är svart och super mysig. Köpte den i large för jag vill ha den stor. Sen hittade jag ett super coolt smalt bälte från Urban Outfitters. Det är också svart med guldnitar på. Billigt var det också, 145 kr tjoho. As snyggt att ha runt koftan.
Sen så passade jag på att köpa en skön julklapp till Benjamin. Jag vet att det är tidigt men jag är inte så ofta i Stockholm så jag får väl passa på. Köpte även en present till Benjamins blivande småsyskon. Japp, snart ska det ploppa ut en goding. Sen så slank det väl ner lite annat smått och gått.
Sen på kvällen så blev vi bjudna på middag hos Anders syster med familj. Det tackade vi ja till och umgick hela kvällen med familjen Malmborg/Maxlahti.
På lördan var Anders tvungen att jobba igen, ja det är sant, typiskt. Men jag strosade runt inne i den stora staden och hamnde i en salu hall. Följde efter en kvinna som såg ut att ha bråttom och hamnade i mat paradis. Jäsiken va gott det luktade. Dit skulle Anders ha följt med, men men. När Anders slutade så drog vi på en matfestival på söder. Väldigt mycket folk och tält med mat från alla delar av Sverige. Från Jämtland var Stocke Titt där bland annat.
På kvällen så mumsade vi på kräftor och ostar. Väldigt gott må jag säga. Och sen myste vi framför en film och bara hade det bra.
Sen på söndag var Anders tvungen att jobba igen. Helt sjukt, men men. Så jag tog en promenad medans jag väntade på att han skulle sluta, läste lite aftonbladet, mumsade på en muffins och bara njöt över att få vara ledig. När Anders väl hade slutat så bjöd han mig på middag på en Italiensk resturang. Har aldrig varit på en sådan så det var ju gött. Vi delade på Italienska delikatesser till förrätt. Sen så tog vi varin lyxig pizza. och avslutade det hela med att hela på glass. tack Anders det var super gott.

Det blev inte många kort tagna på denna lilla tripp, de flesta har jag på mobilen.

Kändis jag såg var Elin Kling, jätte söt tjej men hon överaskade mig med sitt ordförråd........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

vill säga....