torsdag 30 juli 2009

UTMANING=SNÅLA CILLA

Kanske inte snåla cilla men ekonomiska cilla.
Min utmaning är som den låter, att vara ekonomisk.
Jag sparar varenda månad men jag skulle kunna spara mer. ABSOLUT.
Boven i min ekonomi är ju självklart jag själv men sen är det shopping som jag älskar. Älskar att köpa nya kläder.
Så jag behöver en budget.
Min budget: ( efter alla räkningar och annat är draget från mitt konto )
  • för nöjen får vara 1500kr ( detta ska räcka till shopping, fika ute på stan, bio mm )
  • Bilens utgifter 1000 kr ( denna summa ska räcka till bensin mm )
  • andra utgifter 500 kr ( saker som dyker upp, viktiga saker )
Ska slipa lite mer på denna budget, har ju aldrig haft en förrut. Men sen så ska jag spara minst 1500 kr utöver det som automatiskt dras från mitt konto. 1000 kr till lägenhets kontot och 500 kr till mitt privata konto. Om jag får över pengar i tex bilens utgifter så ska det sparas. Jag önskar mig själv lycka till

1 kommentar:

vill säga....