lördag 20 juni 2009

Förvandlas till ett bingo freak på midsommar dagen




Detta händer varje år. Jag blir bingo galen på midsommar dagen, och då menar jag bilbingo. Ikväll var det stort också, Sveriges största genom tiderna. Varför var det så, jo priserna var gigantiska. Men ingen av oss vann, som vanligt. Och som vanligt blir vi less men vi återvänder varje år. Det är väl en härlig tradition. Det var jag, pappa och Kio som åkte. Ja Tuffe hände också med men han sov hela tiden.
Det var iallafall sjukt mycket folk där, vilket kaos när vi skulle åka, ingen brydde sig om någon annan. VARFÖR VARFÖR är det så???? Är det typiskt här uppe i norrland.
Men när vi äntligen var på väg hem kom gamla minne upp för min far och Kio. Det lät ungefär så här:
Pappa:Kio kom du ihåg när jag tände på raketen i bilen när vi var på väg till Norge??
Kio:Hihi hoho
Pappa:Fan jag fick ju inte upp fönstret.
Cecilia: När var det här?
Pappa: När jag var ung och inte fattade så mycket.

Gud vad jag skrattar åt pappas "bus" som ung. När han skulle se om katten kunde flyga eller när han ville att hans lillebror skulle dansa. Och när han inte gjorde det så panga han med sitt luftgevär. Han är busig han min far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

vill säga....