torsdag 9 december 2010

Hoho gud vad du rör på dig

Nu kommer ett gravid inlägg....
Vissa dagar kan jag gnälla över att han inte rör på sig som "jag tycker" att han borde. Men rätt vad det är så sparkar han till mig så det faktiskt gör ont. Som alldeles nyss, där av rubriken. Men det är så grymt skönt att han "talar" till mig. Allt är som det ska vara.

Jag börjar fundera lite på namn nu igen. William tycker både jag och Anders är fint. Men sånt kan man ju inte bestämma nu, eller hur. Vi måste ju få se lillkillen först.
Andra namn som faller mig i smaken är Lexus och Douglas. Tänk er dom namnen tillsammans med Karl.
Karl Lexus Maxlahti
Karl Douglas Maxlahti
eller 
Karl William Maxlahti
Jag kan nog hålla på hur länge som helst med namn, finns ju så otroligt många att välja mellan...

Jo imorgon är det exakt 1 månad kvar. Nu går det fort alltså. Är vi redo???
JA DET ÄR VI, har väntat länge nu. Vi vill ju se våran son. Se vem han är lik. Jag tror/fantiserar om att han kommer att ha mörkt hår och blåa ögon. Anders läppar och näsa. Hoppas bara att han inte får mitt stora huvud, haha.
Ja han kommer att vara bäst helt enkelt.

haha han rör på sig för fullt i skrivandets stund, har väl sovit hela dagen, så nu jäklar.

Jaha vad måste göras nu då. Ska jag skriva en lista för vad som ska packas inför BB.....
Måste göra ordning hans grymma lilla säng.....
Jag har tvättat klart nästan allt i storlek 56 nu. Han har ganska mycket kläder i den storleken, kanske nån pyjamas till, vilken storlek kommer sen??? haha sånt kanske jag borde veta..

I tisdags så var jag till barnmorskan och lyssnade på hjärtljuden. Ljuvlig musik vad det...
Han ligger fortfarande med huvudet neråt, har gjort det i säkert 4 veckor nu. Men nu så låg han tydligen något längre ner. Men huvudet är rörligt, bra de....

Nä nu så ska jag gå och borsta tänderna. Godnatt där ute alla blivande mammor och självklart alla andra, här mobbar jag inte ut någon. 
KRAM KRAM

2 kommentarer:

  1. Jag tror du kommer få tidigare :)
    Lexus var ju tufft! Men William och Douglas är också fina. Det är så svårt med namn!
    Jag var ju helt inställd på Lisa när jag väntade Freja men så kom hon ut som en liten argbigga å då funkade inte Lisa helt enkelt :) Ska vi träffas nåt till veckan? Jag tror jag bara jobbar tisdag vad jag vet. På måndag kl 15.00 är det Luciafirande på dagis, du följer väl med??

    SvaraRadera
  2. Men du va mysigt! Du kommer sakna det där sen.
    ;)
    Fasiken Cilla, du måste kommentera hos mig lite oftare så jag kan klicka mig in här. Jag glömmer lixom bort att kolla bloggar om jag inte har adressen där att bara klicka på :P

    Har ni kollat könet alltså??

    Jag röstar helt klart på William.
    Det är ju bara hur fint som helst! =)
    Har själv funderat på det namnet om jag i framtiden skulle få en pojke! =)

    Spännande att det inte e så långt kvar! =)
    KRAM å tack för din kommentar

    SvaraRadera

vill säga....