onsdag 17 november 2010

ont

Jisses va ont jag har.
Vart har jag ont....ja typ i rumpan. Tror det är svanskotan.

Jag var ute på en fin lång promenad med doggen. Gick hur bra som helst, jag höll ett fint tempo och hade inge ont alls (brukar få ont i sidan på magen). När jag nästan är hemma och ska korsa vägen vid övergångsstället så faller jag hårt, rakt på arslet. Fan va ont det gjorde. Och jag tänker för mig själv när jag sitter där mitt i vägen, hjälp en gravid kvinna i nöd HJÄLP.
Men ingen hjälp ser jag, det är bara Dexter som står och glor på mig, jag börjar nästan att gråta då, tyckte så synd om mig själv och tänk om det HÄNT BEBISEN NÅTT.

Tar mig hem och det första jag gör är att ringa min barnmorska, inget svar, lämnar ett meddelande. Herregud jag kunde inte vänta så jag ringer förlossningen. Där säger de lugnt till mig att det är NOG ingen fara, bebisen är så skyddad i magen. MEN om jag börjar blöda eller vattnet går eller bebisen inte rör sig som vanligt ska jag höra av mig.
OK

Satt mig i soffan och direkt så börjar bebisen "prata" med mig. SKÖNT.
Barnmorskan ringde lite senare, den lilla pärlan. Hon tyckte jag skulle skaffa broddar. MMMMmmm kanske

Just nu har jag svin ont när jag rör på mig. Det blev ett TUNGT fall

6 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag har ett införskattat ett par snygga, varma skor med broddar under skorna. Broddarna är ut & infällningsbara. Jättebra, har inte halkat en enda gång. (brukar alltid halka annars). Skönt att bebben mådde bra :)

    SvaraRadera
  2. Det börjar närma sig nu :) Hoppas du och bebisen mår bra =)Kram

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman du ska köpa icebug skor. De finns på gå och löpkliniken eller Team Sportia lillänge. Dyr ca 1000 lappen men bättre än att gå och slå sig. Kramizar mamsen

    SvaraRadera
  4. Skönt att allt gick bra.

    SvaraRadera
  5. Men så du gör! Och JAG är ju den du ska ringa först måste du väl först! Om du ringer någon annan den dagen vattnet går ska jag kicka ditt ass.
    Men skönt allt gick bra med magen, synd om rumpan dock :)

    SvaraRadera

vill säga....